Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Numer projektu: 
RPPK.03.01.00-18-0054/17-00
Zamawiający: 
Gmina Kolbuszowa, ul. Obrońców Pokoju 2136-100 Kolbuszowa
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w ramach zadania pn.: Nadzór inwestorski na zadaniu inwestycyjnym pn. "Dostawa i montaż odnawialnych źródeł energii w ramach projektu "Rozwój odnawialnych źródeł energii w gminie Kolbuszowa i gminie Dzikowiec" - "Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych".

Zamówienie obejmuje: sprawowanie nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej podczas dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Kolbuszowa oraz gminy Dzikowiec.

Ze względu na charakter zamówienia w myśl Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie Inspektora Nadzoru inwestorskiego (Dz. U. Nr 138, poz. 1554), nie występuje obowiązek ustanawiania Inspektora Nadzoru inwestorskiego, zatem nie jest wymagane posiadanie przez Oferenta/Usługodawcę uprawnień budowlanych wymaganych Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).

Niezależnie od podstaw powołania Inspektora nadzoru inwestorskiego, pełnił On będzie funkcję Reprezentanta Inwestora na terenie inwestycji.

Stosowana nomenklatura, a w szczególności w kwestii „Inspektora Nadzoru inwestorskiego” w tym przypadku nie ma zastosowania w myśl przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
(t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).

Planowana usługa dotyczy pełnienia obowiązków Inspektora nadzoru na zadaniu inwestycyjnym polegającym na dostawie i montażu instalacji fotowoltaicznych w gospodarstwach domowych zlokalizowanych na terenie gminy Kolbuszowa i gminie Dzikowiec w ramach projektu "Rozwój odnawialnych źródeł energii w gminie Kolbuszowa i gminie Dzikowiec" - "Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych".

Projekt pn.: „Rozwój odnawialnych źródeł energii w gminie Kolbuszowa i gminie Dzikowiec”
jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego
na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa III. Czysta Energia, działanie 3.1 Rozwój OZE – projekty parasolowe, Umowa o dofinansowanie RPPK.03.01.00-18-0054/17-00.

 

W ramach projektu planuje się dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych – zamówienie obejmuje dostawę i montaż 185 instalacji:

Moc instalacji

[kWp] / rodzaj falownika

Liczba instalacji – Gmina Kolbuszowa [szt.]

Liczba instalacji – Gmina Dzikowiec [szt.]

Liczba instalacji – ogółem [szt.]

2,1

0

0

0

2,4

0

0

0

3,0

150

35

185

RAZEM

185

 

Szczegółowe informacje na temat parametrów technicznych ww. instalacji oraz warunków realizacji zadania inwestycyjnego pn. "Dostawa i montaż odnawialnych źródeł energii w ramach projektu "Rozwój odnawialnych źródeł energii w gminie Kolbuszowa i gminie Dzikowiec" - "Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych" są dostępne na stronie: http://bip.kolbuszowa.pl/63-przetargi/8345-2022-r/8668-ogloszenie-o-zamowieniu-pn-dostawa-i-montaz-odnawialnych-zrodel-energii-w-ramach-projektu-rozwoju-odnawialnych-zrodel-energii-w-gminie-kolbuszowa-i-gminie-dzikowiec-dostawa-i-montaz-instalacji-fotowoltaicznych.html - dokumenty również zawarto w załączniku nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego.

Liczba instalacji może ulec zmianie w następujących przypadkach:

a) rezygnacji z części zamówienia, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia umowy - o wartość niezrealizowanego zakresu (niewykonanych rodzajów i liczby instalacji);

b) zmiany liczby (zmniejszenia lub zwiększenia) poszczególnych rodzajów Instalacji w porównaniu
z zestawieniem ujętym w Formularzu cenowym, stanowiącym załącznik do oferty, jeśli taka zmiana:

  • jest niezbędna w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy,
  • jest wynikiem rezygnacji mieszkańców (odbiorców ostatecznych) z Projektu,
  • jest wynikiem pozyskania nowych uczestników projektu (odbiorców ostatecznych)
  • jest wynikiem braku technicznej lub prawnej możliwości wykonania danej instalacji,
  • jest wynikiem zmiany typu lub parametru instalacji montowanej u mieszkańca (odbiorcy ostatecznego, a zmiana wynika z dokumentacji technicznej wykonawczej);
  1. zmiany liczby (zmniejszenia lub zwiększenia) poszczególnych rodzajów Instalacji w porównaniu z zestawieniem ujętym w Formularzu cenowym - wynikająca ze zmiany lokalizacji
    u poszczególnych Zamawiających.

Zmiany będą możliwe w ramach rodzajów Instalacji ujętych w ofercie, pod warunkiem wcześniejszego uzyskania przez Zamawiającego zgody Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym.

Inspektor Nadzoru branży elektrycznej będzie pełnił obowiązki nad realizacją "Dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznych".

Obowiązki osoby pełniącej funkcję Inspektora Nadzoru branży elektrycznej:

Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru inwestorskiego, zwanego dalej „Inspektorem”, obejmować będzie:

  1. reprezentowanie Zamawiającego przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji
    z projektem, umową, przepisami prawa, obowiązującymi normami państwowymi, wytycznymi branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
  2. udział w spotkaniach z mieszkańcami (uczestnikami projektu), które organizowane będą przez Wykonawcę prac montażowych, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, w terminie ustalonym z Zamawiającym,
  3. opiniowanie dokumentów składanych przez Wykonawców w trakcie realizacji zadania pod kątem zgodności z opisem przedmiotu zamówienia oraz umową na realizację zadania ze szczególnym uwzględnieniem wniosków materiałowych składanych przez Wykonawcę,
  4. sprawdzanie jakości wykonywanych instalacji, zastosowanych materiałów i elementów instalacji,
    a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania, jak również zatwierdzenie materiałów przewidzianych do montażu,
  5. systematyczne monitorowanie i dokumentowanie postępów realizacji inwestycji w ramach zadania zgodnie z dokumentami przetargowymi i z przyjętym harmonogramem rzeczowo - finansowym oraz informowanie Zamawiającego o wszelkich kwestiach, które mogą zagrażać zakończeniu projektu wraz z zaproponowaniem programów naprawczych,
  6. sporządzanie przy udziale Inwestora protokołów konieczności określających ilość prac dodatkowych oraz szacowania ich zakresu i wartości,
  7. żądanie od Wykonawcy instalacji dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych prac, a także wstrzymania dalszych prac w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie,
  8. kontrolowanie i kompletowanie wymaganych certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca robót jest odpowiedzialny, zgodnie
    z warunkami kontraktu,
  9. kontrolowanie terminowości realizacji inwestycji,
  10. opiniowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji przedstawionego przez Wykonawcę instalacji i jego zmian,
  11. opiniowanie  programów naprawczych przedstawionych przez Wykonawcę instalacji,
  12. zapewnienie kompletności dokumentacji związanej z realizacją projektu, w tym w szczególności przekazywanych Zamawiającemu wymaganych odrębnymi przepisami świadectw, certyfikatów, atestów, oświadczeń, zgłoszeń itp.,
  13. sprawdzanie i dokonywanie odbiorów prac zanikających i/lub ulegających zakryciu oraz odbiorów częściowych, przy czym Inspektor nie może zaakceptować prac ulegających zakryciu bez akceptacji Zamawiającego,
  14. w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót nie objętych zakresem projektu, SIWZ
    i zapisami umowy z Wykonawcą, Inspektor jest upoważniony i zobowiązany do:
    1. niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o konieczności wykonania takich robót,
    2. przygotowania dla Zamawiającego protokołu, spisanego przy udziale Zamawiającego
      i Wykonawcy robót, zawierającego opis powstałych problemów technicznych, opis koniecznych zmian oraz opis niezbędnych do wykonania robót,
    3. przedstawienia Zamawiającemu kalkulacji kosztów Wykonawcy prac na wykonanie tych robót; zakres i wartość robót każdorazowo będą podlegać weryfikacji i akceptacji Zamawiającego,
    4. wydania polecenia wykonania robót wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego.
  15. nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich uczestników procesu realizacji projektu,
  16. w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w zakresie realizowanego projektu wyliczanie wskaźników technicznych i ekologicznych w celu przedstawienia zmian w Instytucji Zarządzającej RPO WP na lata 2014-2020,
  17. uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz kompletowanie wszystkich protokołów z prób i badań przeprowadzanych w trakcie realizacji prac montażowych,
  18. udział w naradach koordynacyjnych, problemowych i innych spotkaniach, które będą prowadzone w razie potrzeby, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i Wykonawcą, a także przygotowywanie protokołów, notatek i raportów w celu umożliwienia podejmowania decyzji
    o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp realizacji zadania,
  19. potwierdzanie faktycznie wykonanych prac oraz przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego,
  20. stwierdzenie zakończenia prac, sprawdzenie kompletności oraz prawidłowości dokumentów odbiorowych, w tym dokumentacji powykonawczej,
  21. egzekwowanie usunięcia przez Wykonawcę usterek stwierdzonych w trakcie odbiorów,
  22. bieżące rozwiązywanie problemów technicznych, w razie potrzeby inicjowanie spotkań
    w celu rozwiązywania występujących  problemów i zagrożeń,
  23. udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, czynnego uczestniczenia we wszelkich kontrolach jakim zostanie poddany Zamawiający w obszarze realizacji inwestycji oraz egzekwowanie realizacji zaleceń, usunięcia uchybień ujawnionych podczas kontroli, a także udzielanie wyjaśnień,
  24. udział w odbiorach częściowych i końcowych zadania,
  25. przygotowanie dla Zamawiającego następujących raportów:

 

  1. raport miesięczny - Inspektor w ciągu 4 dni roboczych po zakończeniu każdego miesiąca przedłoży Zamawiającemu „Raport miesięczny”, wyszczególniający wykonane prace oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na dostawę i montaż instalacji objętych zamówieniem. Raport będzie zawierał w szczególności:

 

  1. opis postępu realizacji inwestycji w stosunku do przyjętego harmonogramu,
  2. nakłady finansowe poniesione na roboty w powiązaniu z przyjętym harmonogramem,
  3. plan robót i finansowania na kolejne miesiące,
  4. opis powstałych problemów i zagrożeń oraz działań podjętych w celu ich usunięcia,
  5. wykaz wystąpień Wykonawcy, Inspektora Nadzoru  i mieszkańców objętych projektem (ostatecznych Beneficjentów) oraz sposób ich rozpatrzenia.

 

  1. raport końcowy - po zakończeniu prac, przed odbiorem końcowym, Inspektor przedłoży Zamawiającemu komplet, sporządzonej przez Wykonawcę robót dokumentacji, która będzie zawierała:
  2. rozliczenie finansowe zadania projektu (z wyszczególnieniem kosztu na jednego mieszkańca - ostatecznego Beneficjenta),
  3. opis przebiegu wykonania Kontraktu i sprawozdanie z działalności Inspektora Nadzoru,
  4. niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach, zagrożeniach i ryzyku przy realizacji zadania,
  5. pomocy w dochodzeniu od Wykonawcy instalacji należnych kar, odszkodowań za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych,
  6. dokonywania przeglądów i egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek w okresie rękojmi
    i gwarancji,
  7. przygotowanie analiz zakresu rzeczowego na potrzeby aktualizacji kryteriów oceny merytorycznej projektu,
  8. pomoc w opracowaniu dokumentów dla mieszkańców związanych z realizacją projektu,
  9. przygotowanie rozliczenia projektu od strony technicznej, wyliczenie wskaźników produktu i rezultatu na każde wezwanie Zamawiającego,
  10. minimum 2 wizyty w każdym obiekcie, w którym dokonywane będą montaże instalacji fotowoltaicznych, w tym np. w momencie odbioru prac ulegających zakryciu i momencie odbioru końcowego instalacji w danej lokalizacji – potwierdzone protokołem podpisanym przez właściciela nieruchomości, na której prowadzony jest montaż,
  11. weryfikacja wniosków o zgłoszenie mikroinstalacji od operatora sieci dystrybucyjnej,
  12. inne niezbędne do prawidłowej realizacji zadania.
Termin składania ofert: 
piątek, Lipiec 8, 2022 - 10:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Ofertę należy złożyć zgodnie z instrukcją zmieszczoną na Platformie zakupowej w zakładce INSTRUKCJE na stronie internetowej https://ekolbuszowa.logintrade.net, w nieprzekraczalnym terminie:

 

do dnia

08 lipca 2022 r.

do godz.

10:00

 

  1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2. Zamawiający odrzuci ofertę złożoną po terminie składania ofert.
  3. Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert może wycofać ofertę. Sposób wycofania oferty został opisany w instrukcji użytkownika.
  4. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może wycofać złożonej oferty.
Termin wykonania zamówienia: 
środa, Listopad 30, 2022
Powiat: 
kolbuszowski
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 
  1. Zamawiający wyznaczył następujące kryteria oceny i wyboru ofert:

Cena brutto zamówienia – 100%.

  1. Ofertom zostaną przyznane punkty proporcjonalnie, wg wzoru:

PC=[CN/CR x 100%] x 100

PC – liczba punktów badanej oferty dla kryterium ceny brutto zamówienia

CN – najniższa oferowana cena brutto zamówienia

CR – cena brutto zamówienia oferty rozpatrywanej.

  1. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
  2. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taką samą cenę, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
  3. Opis sposobu obliczenia ceny:
    1. Podana cena musi być wyrażona w PLN (polski złoty). Cena musi uwzględniać wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
    2. Wartość oferty należy podać netto i brutto z wyodrębnieniem podatku VAT.
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.